2011. szeptember 24., szombat

Interjú Aiwassal, az Urania és Whorediesel szellemével


Milyen eddigi visszajelzéseket kaptál az új Carpathian Woodoo anyagával kapcsolatban? És mért ez lett az album címe?
 Még senki nem mondta hogy szar, és adjam el a gitárom.:)Talán annyit írtak hogy túl eklektikus a demo-ra, meg azt hogy túl egysíkú, de ezek 1-2 ember véleményei...persze ezek is számítanak…de általában nem húzták le, sőt sokkal jobb visszajelzéseket kaptam, mint amire számítottam. Igazából nem számítottam semmire… Azt gondoltam, hogy le sem fogják szarni… Ehhez képest páran már a hazai kedvencüknek tartják ezt a zenét, és nem is akárkik.
Mi a te véleményed az eddigi munkáidról?
 Maga az album egy nagy benső utazás, misztikus, spirituális, törzsi rítusokon keresztül, vagy akár woodoo szeánszokon át, meg-megszakítva sivatagos utazgatásokkal…De ott van benne az utalás a Magyarságra, pogányságra éppúgy, mint a fekete mágiára…Ezért lett ez a cím.
 Mik a tervek a jövőre nézve? Felvételek, új számok esetleg várhatóak-e?
 Gondolom a kérdés az Urania-ra utal…Ha így van, akkor azt mondanám, hogy tanultam belőlük. A demo egy része eléggé össze lett csapva, de alapjába sem gondolkodtam túl a dolgot. Ösztönzene. Lelkiállapotok kifejezése. A Woodoo-nál meg kicsit kitoltam a határokat…Ez is ösztönös, de sokkal kevésbé behatárolt, szabadabb, de kidolgozottabb is.

A demo-nál még nem tudtam, hogy ez bárkit is érdekelni fog…a Woodoo anyagnál már sejtettem, de nem akartam visszafogni magam…valószínűleg máshogy csinálnám meg most mind a kettőt, de azért nem bánom, hogy olyanok amilyenek.
 A tervek már pár hónapja ugyanazok: zenekar, pár koncert, a mostani felállás remélem működni is fog élőben, de ehhez idő kell. Új számok vannak, felvételek is vannak, de még nem állt össze a végleges dolog. De ha rajtam múlik, akkor lesz jövő év elején egy új anyag.
Mit gondolsz a Stoner-Rock-ról mint zenei irányzat, Magyarországon lehet számolni a virágzásával?
Hogy lehet-e számolni a stoner-rock virágzásával? Hát túl nagy csodát ne várjatok, ez
azért ez nem emo, és még az sem virágzott sokáig…A stílusról meg az a véleményem, hogy ez egy laza, ösztönös dolog…és baromi őszinte. Nem kell kimatekozni a számokat, nem kell giccses-depressziós dolgokkal, egyebekkel bénázni, kliséket felvenni. Nem kell keménykedni!
Zsigerből, ösztönből jön a veleje, és ettől olyan kurva jó!
Melyik koncert volt eddig a legemlékezetesebb az életedben? (saját, vagy kedvenc zenekarotok koncertje)
 Ez biztos meglepő, de egy Anathema buli volt a legemlékezetesebb nekem, amikor a
Judgement albummal turnéztak, főleg a frontember kisugárzása volt hipnotikus, arról nem is beszélve, hogy a magyar közönség rajongásának hatására könnyekig hatódott, és döbbenetesen furcsa volt ilyet látni… de az egész buli felejthetetlen.
Saját bulik közül először egy death/black fesztiválos ugrik be a III/III-ban,úgy a kilencvenes évek vége felé, ahol az akkori bandám teljesen taccsra vágta magát mire színpadra
Került. Előfordult ez néha, de ez volt a legnevetségesebb, minden bénázás megvolt, amit el lehet követni, de mindenki jól szórakozott.
Hol lehet látni/hallani legközelebb esetleg élőben?
Engem élőben? Hívjatok fel, beülünk valahová, és ott leszek élőben, haha…
De komolyan, fogalmam sincs, ez nem rajtam múlik. Ha betanulták a többiek a számokat, és úgy döntünk, hogy ezzel már ki lehet állni, akkor így lesz…ez a legjobb esetben idén ősz közepétől valósulhat meg. A legrosszabb esetben egyáltalán nem valósul meg, de hogy hol? Ez még számomra is rejtély.
Hogy jött az Urania név, mit jelent igazából neked?
 Nem sokat agyaltam a néven. Összejöttünk néha egy-két sludge jam-re anno páran, akkor hülyéskedtünk mindenféle név-ötlettel, én meg javasoltam hogy legyünk Urán. Gondolom innen jött. Az Urania névről kb. mindenkinek a mozi ugrik be, ez passzol a film-jellegű videókhoz. Emellett van szerintem egy kis retro hangulata is, ami szintén nem baj.
 Milyen zenekarok, könyvek, események inspirálnak?
 Azok a zenekarok inspirálnak, akik mernek és tudnak egyediek lenni, ahol a zene
nem a virtuozitásról szól elsősorban. Az igazi művek inspirálnak, ahol vannak
témák, riffek, hangulatok, érzések, hangok, amik elvisznek valahová. Ez lehet nagyon sok minden, és stílustól független. Ahogy stoner rock is lehet semmitmondó, úgy progresszív rock is lehet varázslatos, ez csak a szerzők képességeitől, fantáziájuktól, tehetségüktől függ.
Ugyanígy rengeteg könyvet is fel tudnék sorolni, ami hatott rám, ami meg az eseményeket illeti, hát igen, azok is inspirálóak tudnak lenni…hehe
Hogyan talált meg a műfaj, hogy ezt játszod?
 Magát a műfajt egy barátom ismertette meg velem, akivel Jammelgettem anno, és aki most az Urania bőgőse. Az impróimat hallva azt gondolta, hogy biztos a műfaj fanatikusa vagyok, de az akkor még nem így volt, igazából semminek nem vagyok a fanatikusa, egyszerűen szeretek így gitározni, főleg bizonyos helyzetekben, tehát már akkor is így nyomtam, amikor még alig ismertem pár alapdolgot a műfajon belül. Aztán el lettem látva zenével is rendesen.
 Szeretnél esetleg később szövegeket is írni a meglévő dalokhoz vagy ezek így kifejezőbbek?
 A meglévő dalokhoz már nem fogok szövegeket írni, próbálkoztam vele, de jobbnak találtam ének nélkül az egészet.
Alapjában te írod, és te játszod fel egyedül a dalokat?
 Ez így van. Így alakult. Az igazság, az hogy a dobok élő loop-ok egyelőre, a bőgőtémák meg gitárral vannak feljátszva, és le vannak mélyítve. stb…mert így egyszerűbb és kényelmesebb volt, így tudtam a megfelelő hangzást kicsikarni, arról nem is beszélve, hogy mennyivel olcsóbb, főleg ami a keverést és utómunkákat illeti. Nem mondhatnám, hogy tökéletesen elégedett vagyok az eredménnyel, de vannak olyan dalok, amiket sikerült eltalálnom és 100%-ban olyanra formálnom amilyenre szerettem volna, pont, ahogy fejben elképzeltem. Ez talán meg sem valósulhatott volna egy profi stúdióban, ahol olyan tapasztalt és segítőkész tudorok vannak, amilyenek vannak…
 Kedvenc színed?
 Nemtom, szabad a gazda.(na jó, zűd)
Infók:

Nincsenek megjegyzések: