2012. március 27., kedd

"...nagy szükség van a Stoner zene kínálta laza tökös életfelfogásra..." Interjú Spacedust zenekarral!



Spacedust

Mikor kezdett a zenekar ebben a formációban zenélni?

G: 2011 Április. Hosszú sztori, de tömören úgy lehetne megfogalmazni, hogy a korábbi formáció - ha egyáltalán lehet annak mondani -, egyvalakit (engem) leszámítva lecserélődött, és szépen lassan összejött a mostani négyes, én hoztam Dzsészit, ő Matyit, Matyi pedig Viktort rángatta el egy születésnapi buliról, úgyhogy jó hangulatban telt az első próba. (:
V: április 7, a haverom születésnapja

Mik a tervek a jövőre nézve? Felvételek, új számok esetleg várhatóak?

G: Új számok szerencsére íródnak, feldemózzuk őket és a korábbiakat is, aztán amikor összejön egy LP-re való anyag, stúdiózunk. A nyár eleje egy picit parkolóvágány lesz több okból, aztán augusztustól remélem újra kezdhetjük, illetve folytathatjuk a dolgokat, és bízom benne, hogy lesz sok jó koncertünk az ősz folyamán.

Mit gondoltok a Stoner-Rock-ról, mint zenei irányzat, Magyarországon lehet számolni a virágzásával?

G: Engem lassan tíz éve kerített hatalmába ez a zene, már szinte létkérdés nálam! Szerintem úgy jó a stílus helyzete itthon, ahogy; ha beindul és a ’mainstream’ felé venné az irányt, annak is örülnék, ha viszont megmarad abban a státuszában, ahol most is van, legyen. Most nagyon jól érzem magam ebben a közegben, jó bulik vannak, jó a társaság, tetszik a zene, ez a legfontosabb.

M: Körbenézve a világban, és itthon… ha valamikor, akkor most igazán nagy szükség van a Stoner zene kínálta laza tökös életfelfogásra, visszatérve a fundamentális értékekhez az oldtimerekhez és a szép nőkhöz. A stoner zene éledezik és reneszánszát fogja élni itthon és külföldön egyaránt.

Melyik koncert volt eddig a legemlékezetesebb a zenekar életében? (saját, vagy kedvenc zenekarotok koncertje)

G: Szerintem ’Altáró. (: Viszont jobb volt az R33 decemberben.

Mi volt az eddigi legfurcsább hely, ahol felléptetek?

G: Furcsaságban Tokodaltáró az első. A többiek gondolom más zenekarral már léptek fel annál is érdekesebb helyen.

Indultatok az R33-as tehetségkutató versenyen, milyenek voltak a visszajelzések a zenétekről?

G: Érdekes szituáció volt, én nem bántam meg a részvételt, sőt örültem a lehetőségnek. Jó kritikát kaptunk, tanultunk is az esetből szerintem. Röviden ennyi.

Hol lehet látni/hallani titeket legközelebb?

G: Április 25-én a Roller Clubban.
V: szólítsál le az utcán

Hogy jött Spacedust név, és mit jelent igazából nektek?

G: Jól hangzik, hogy ’szpészdaszt’!
V: kokain

Ki írja a szövegeket, és mért pont az angol nyelven?

G: Közös megegyezés az angol nyelv, Matyi írja a szövegeket. Hogy miért angolul, annak természetesen rengeteg oka van, de szerintem egyszerűen jobban szól.

M: közel 10 éve írok szövegeket angolul. Sajnos nem sajnos, eszembe nem jutna magyarul szöveget írni, a magyar számomra inkább irodalmi nyelv.
Milyen zenekarok, könyvek, események inspirálnak titeket?

G: Science-fiction és horror könyveket olvasok, igaz nem sokat. Zenei inspirációt, legtöbbet a stílusbeli zenekaroktól kapok, Queens of the Stone Age, Kyuss, The Desert Sessions, 35007, Nebula, hogy párat megemlítsek, de más zenei irányzatokban is találok nekem tetsző előadókat, amiket nagyon szívesen hallgatok.

M: Nálam könyvek tekintetében fantasy, horror, és pszichológiai témájú, stílusú könyvek vannak terítéken. Zeneileg régi nagy kedvenceim jöhetnek szóba, így a Deftones, Radiohead, Muse, Tool, Finger Eleven, Clutch, Primus, valamint néhány új kedvenc: Grand Mexican Warlock, Angertea, Red Fang.

V: csak a Mozart, és imádom az életrajzi könyveket, főleg amiben vannak drogok meg őrült ribancok.

Hogyan talált meg titeket ez a műfaj, hogy ezt játsszátok?

G: Én erőszakolom rá a többiekre, de ők meg nem ellenkeznek, így nincs probléma. (: Más részről viszont ebben a stílusban tudom legjobban kifejezni magam zeneileg, ráadásul elég széles a zenei eszköztára a műfajnak. Amit meg a többiek belehoznak a saját stílusukból, attól meg még érdekesebb lesz az egész.
M: Gabi erőszakolja ránk… csak mi nem merünk szólni neki, mert tudjuk, hogy horror és Science-fiction könyveken él, és félünk, hogy felaprítana minket, hogy valami elbaszott élőhalott robotot bütyköljön belőlünk. 

Kedvenc színetek?
M: A pirosas-zöldes-kék random keverési arányainak tetszetősebb változatai!

 Jelenlegi tagok:
Ének – Kollár Mátyás
Gitár – Villás Gábor
Basszusgitár – Kiss Jácint Dzsészi
Dob – Arany Viktor


Nincsenek megjegyzések: