2012. június 2., szombat

Perek ide vagy oda, kit érdekel? Kyuss Lives! volt Budapesten!


Majdnem  pontosan, egy évvel ezelőtt járt nálunk a legőszintébb "sivatagi" zenét játszó zenekar a Kyuss Lives! Amikor megtudtam új koncert dátumot, eszembe se jutott, hogy ne mennyek el, pláne nem jutott eszembe a hakni szó! Az egy kicsit tört a kedvemen amikor megtudtam, Nick Oliveri kilépett a sok peres mizéria miatt. (mondjuk a csaj verést nem értem mért kellett) És már kezdtem örülni, hogy akkor biztos Scott Reeder jön, de ez se jött össze. De szerintem megtalálták a legjobb választást. Közös barátjukat kérték meg a turnéra a szintén ikonikus zenekarnak számító  YAWNING MAN basszerosát, Billy Cordell-t. Nagy hatással voltak a Kyuss-ra anno, még egy számot fel is dolgoztak tőluk a Catamaran-t

Féltem tőle, hogy a Barba Negra rossz választás de ehelyett  a legjobb klubkoncert volt ott!

Kicsit elhúzódott a kapunyitás és a bemenet, de viszonylag gyorsan bejutottunk. Nem voltak olyan sűrűn az emberek mit a tavalyi bulin de azért egy kényelmes tömeg azért megjelent, ami ki is töltötte a termet.
A kötelező sör vásárlása után bele is kezdett az egri Shapat Terror.. Nagyon örültem neki amikor megtudtam, hogy ők lesznek a nyitózenekar, és jó előhangolásnak sikerült az koncertjük. Kifejezetten remek, hogy egy magyar csapat volt előzenekar! Érződött rajtuk azért egy kevés szeppentség, amit meg is értek, hiszen nem semmi fellépni egy olyan kultikus zenekar előtt akiknek zenéjével együtt nő fel az ember és még inspirálja is! Főleg nehéz még rajongóként is teljesíteni, de igen szépen odatettek! Ha jól emlékszem az "Egyik se" c. szám kimarad a listából, amit nagyon sajnáltam...de nem fért be az idejükbe ezek szerint!


 Olyan fél tíz környékén kezdtek szállingózni a Kyuss Lives! tagok a színpadra, és én a harmadik sorban állva kaptam libabőrt amikor elkezdték játszani a Hurricane-t! És a szettlistát látva csak egyre erősödött! A nyakam még mindig merev a csipegetéstől...de ennyit áldozhatok érte...
Megvolt azaz érzés újra ami tavaly, még akkor is ha másodszor láttam őket. Kicsit bennem volt a félsz, hogy az első nagy öröm után nem fog akkorát adni második, de meg kell mondanom, hogy minden hétvégére ilyen "haknit" akarok!

Hibát nem igazán lehetett találni a műsorban a, számok nagyon jól össze voltak válogatva, és nagyon kijött az igazi "kyuss" hangzás a színpadról. Pont Billy Cordell oldalán álltam így többet kaptam a basszusból de ez nem volt baj. Nagyon élvezte a játékot a Billy fiú, és sokszor táncra kérte hangszerét a számok alatt. Jó volt ránézni...és a  hangzása, még talán röffentősebb is volt Nick-nél...

Brant szintén sugározva,  szinte végig mosolyogva tolta végig a koncertet, nagy segítséget és pozitív alapot adva a másik két zenész társának. Bruno kimérten,  koncentrálva a zenére és a játékra, játszott szinte végig. Jól hozta a témákat, a legnagyobb "izgalom" tőle az volt talán amikor hangszert cserélt. De a műsort nagyon profin nyomta végig.
Garcia, a megszokott visszafogott-frontember szerepén már senki nem csodálkozott, az lett volna a meglepetés ha, a megköszönésen  kívül mást is mondana. :) Na de  nem is kell ennél több tőle. A hangja nagyon rendben volt, nekem még jobban tetszett mint tavaly. Az instrumentális részeknél eltávozott a színpadról, viszont némely szám alatt azért Ő is körözött a mikrofonállvánnyal rendesen...
Ugyanúgy, mint ahogy a közönség is, mert egy pár laza pogó azért elől igen csak előjött a hallgatókból...
Három számra még vissza is jöttek ráadásra kis ösztönzés után...majd megköszönve, hogy itt lehettek levonultak.
 Plusz ahogy visszahallottam, voltak akik kitartóan kopogtak a hely előtt lévő turnébusz ajtaján, aminek meg is lett ez eredménye, hiszen előbújtak a tagok és volt közös fotózás, kezelés stb...Tőlük nem is vártam rosszabbat...

 Szóval összefoglalva bas"ott jól sikerült az este...
és köszönjük a Negatív Art-nak ez az újabb élményt!

Jöhet egy Clutch is most már! ;)

       Szett:
    Hurricane ,One Inch Man ,Gardenia , Asteroid, Supa Scoopa and Mighty Scoop, Thumb, Green Machine , Freedom Run, Whitewater ,El Rodeo, 100°. Ráadás: Molten Universe, Spaceship Landing ,Odyssey



Nincsenek megjegyzések: