A
legendás baltimore-i doom trió, a Revelation, a 3 éve kiadott, For
the Sake of No One című lemezén megkezdett úton poroszkál
tovább. Az Inner Harbor, végre-valahára egy olyan Revelation
album, ami világszerte forgalmazásra kerül. Őszintén remélem,
hogy megnyitja az utat a hallgatók szélesebb köréhez, ugyanis
ebben a lemezben minden megvan ahhoz, hogy sikert arasson az
ökumenikus heavy metal rajongótáborban.
A
banda most sem csinál mást, mint amit eddig, csak még jobban.
Sablonoktól mentes dalszerkezetek, kreatív dalírás találkozik
remek progresszív hangszerelési ötletekkel. A lemezanyag tovább
tágítja a doom stiláris határait. John Brenner (énekes/gitáros)
nyugodt vokális stílusával és fantasztikusan szabad
gitárjátékával olyan légkört biztosít a Revelation új
anyagának, ami messze kiemeli a doom metal átlagos hozamából. Az
új dalok legalább annyit köszönhetnek a klasszikus '70-es évek
beli hard rocknak és heavy metal-nak, mint a progresszív rocknak és
a doom mozgalomnak. A hétköznapi életből merített dalszövegek
messze állnak a stílus szokványos (koponyás, vérben fűrdős,
pokoli) kliséitől. A hangszerelés egyik különleges összetevője
az analóg szintetizátor jelenléte. A hangszert úgy használják,
ahogy azt a '70-es évek második felében hallhattuk, néhány
intelligensebb hard rock bandánál. De nehogy azt gondoljátok, hogy
ez valamiféle cukros nyálként csorog ki a rovátkákból! Nem!!!
Ez egy igazi Heavy Metal Sound. Itt csak egyetlen bandát szeretnék
bejegyezni, aki ilyesmi hangképpel bírt: Blue Öyster Cult.
Számomra Istenkirályok! De ez csak az író összehasonlító-mániája,
ne törődjetek vele, haha! Inkább győződjetek meg róla magatok
is!
Egyetlen
dalt sem fogok megemlíteni cím szerint, mert mind saját
egyéniséggel rendelkezik. Lazán és könnyen hallgathatóak,
köszönhetően annak, hogy az énekdallamokba remekül bele lehet
kapaszkodni. A dalok ritmikája sokszínű és az ötletek
változatosak. A szövegekhez jól illik Brenner szépen artikulált,
dallamos és emberi orgánuma. A hangszeres részek néha hosszan
elnyúlnak, de nem öncélúan progoskodók és tele vannak izgalmas
váltásokkal. A zenészek ötletesen és magabiztosan használják
kiváló hangszeres tudásákat. Igazi dalokat írtak. Nem elégszenek
meg hangulatok felemlegetésével, aminek őszintén tudok örülni.
Ugyanis ebben a stílusban ez bizony sokszor megesik. Tisztán
hallatszik, hogy a srácok igazán élvezik, amit csinálnak. Nem
akarnak elvárásoknak megfelelni, igazi szabadság van a csapat
gondolkodásában. John Brenner csodálatos gitárszólói is
igazolják az örömzenélés folyamatos szellemét. Mindig, amikor
belekezd egy szólóba, futkározik a hátamon a hideg. Legyen
bármilyen hosszú is a szóló, teljesen egyéni játékstílusával
és hangzásával könnyedén és lazán gördül előre. Gurításait
ötletesen fűszerezi a blues és a hard rock hajlítós ízeivel, de
olyan egyéni hangulattal, hogy ezer közül is felismerném. Akkora
élvezet, amikor így elengedi magát, hogy minden szóló végén
sajnálom, hogy nem tart tovább. Persze, a masszív és ötletes
ritmusszekcióra illeszkedő, igazi heavy/doom riffjek is szakítanak.
Nagyon dögösek, de mindig olyan fogósak is, hogy még a legcsigább
tempónál is fenntartják a figyelmet. Egy pillanatra sem lankadok,
mindig előbújik valami érdekes, váratlan és izgalmas ötlet.
Számomra John Brenner egy igazi gitárhős.
Ezzel
az albummal akkorát dobtak, hogy hatalmas kedvencemmé váltak. A
Lord Vicar és a Pentagram mellé szorosan felzárkózva, egyfajta
etalont hoztak létre a doom változatos és népes mezőnyéban.
Nagyon szurkolok a Revelationnek, hogy összejöjjön az a nemzetközi
áttörés. Megérdemlik!
TRACKLIST:
1. Inner Harbor
2. Terribilita
3. Rebecca at the Well
4. Eve Separated
5. Jones Falls
6. An Allegory of Want
Tagok:
Steve Branagan - Drums (1986-present) (See also: Against Nature)
John Brenner - Guitars, Vocals (1986-1993,
2007-present)
(See also: Against Nature, Chowder, Mole Hill, ex-Have Mercy)
Bert Hall, Jr. - Bass (1988-1991, 2007-present) (See also: Against Nature)
Infó:
Bien
János (Yell)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése